Close
Overview: 9 images comply with your query g C.
You see images 1–9/9 on page 1/1
Show basket
Name: 16810X001.jpg
Keywords: MID16178, SMID16810, Nike 12, Nike 97, I. 2.c. Rauchopfer 35, neck amphora, vase painting, red figured, Attica, clay, Berlin Painter, -500/-475, Vulci, France, Paris, Musée du Louvre, G 198, phiale, phiale mesomphalos, patera, thymiaterion, turibulum, incense-burner, Nike
Name: 36958X001.jpg
Keywords: MID35137, SMID36958, Dionysos 40, II. 4.c. Musik gr 335, II. 5. Kultbilder 151d, IV. 1.a. Kultorte gr 4, stamnos, vase painting, red figured, Attica, terracotta, -460/-450, France, Paris, Musée du Louvre, G 532, pillar, mask, kantharos, cult image, cult statue, music, pipe, flute, aulos, tibiae, ivy, flowers of ivy, satyr, silen, cult image: mask idol of Dionysos, Dionysos
Name: 36966X001.jpg
Keywords: MID35146, SMID36966, Dionysos 43, II. 5. Kultbilder 151c, III. 6.c. Verehrung 97, V. 2.b. Kultinstrumente 784a, stamnos, vase painting, red figured, Attica, terracotta, Eupolis Painter, -460/-440, Vulci, France, Paris, Musée du Louvre, G 407, herm, oinochoe, thyrsos, table, mensa, trapeza, kantharos, libation, Lenaia, sacrificial assistant, kanoun, offering basket, cake, offering cake, pelanos, meat, ivy, flowers of ivy, Anthesteria, idol, cult image: mask idol of Dionysos, Dionysos
Name: 4800X001.jpg
Keywords: MID4727, SMID4800, I, Dionysos 786, Oinopion (S) 4, I. 1. Prozessionen gr 84, II. 4.c. Musik gr 184, VI. 1.b. Kindheit und Adoleszenz gr 72, cup, vase painting, red figured, Attica, terracotta, Triptolemos Painter, -500/-475, France, Paris, Musée du Louvre, G 138, Cp 964, oinochoe, kantharos, procession, kline, bed, pipe, flute, aulos, tibiae, fillet, taenia, tainia, piper, fluteplayer, auletes, tibicen, wine, ephebes, youth, man, Dionysos, Oinopion
Name: 58562X001.jpg
Keywords: Auf dem felsigen Plateau nördlich unterhalb der Akropolis verteilen sich über ein Areal von ca. 130 x 130 m etwa 40 Felsabarbeitungen Schrammen, J., Der grosse Altar, in: Pergamon III, 1 (1896) 7–90; Brückner, A., Wann ist der Altar von Pergamon errichtet worden?, AA (1904) 218–224; Napp, A.E. (Hrsg.), Der Altar von Pergamon (1936); Bruns, G., Der grosse Altar von Pergamon (1949); Bruns 101–111; Rohde, E. (Hrsg.), Pergamon. Burgberg und Altar (1961); Schmidt, E., Der grosse Altar zu Pergamon (1961); Simon, Pergamon und Hesiod (1975); Stähler, K., Untersuchungen zur architektonischen Gestalt des Pergamonaltars, in: Studien zur Religion und Kultur Kleinasiens. (Festschrift für F.K. Dörner) (1978) 838–867; Callaghan, P.J., On the date of the Great Altar of Zeus at Pergamon, BICS 28 (1981) 115–121; Schalles, H.J., Der Pergamonaltar. Zwischen Bewertung und Verwertbarkeit (1986); Hoepfner, W., Zu den grossen Altären von Magnesia und Pergamon, AA (1989) 601–634 (= Hoepfner 1); Andreae, B. (Hrsg.), Phyromachos-Probleme. Mit einem Anhang zur Datierung des Grossen Altars von Pergamon (1990); Börker, C., Zur Datierung des Pergamon-Altars, in: Akten des 13. Internationalen Kongresses für Klassische Archäologie Berlin 1988 (1990) 591–592; Kunze, M./Kästner, V. (Hrsg.), Der Altar von Pergamon, hellenistische und römische Architektur (21990); Kunze, M., Neue Forschungen zum Pergamonaltar, in: Etienne/Le Dinahet, L’espace sacrificiel 135–140 (Kunze 1); Hoepfner, Bauliche Details am Pergamonaltar, AA (1991) 189–202 (= Hoepfner 2); id., Siegestempel und Siegesaltäre. Der Pergamonaltar als Siegesmonument, in: Hoepfner, W./Zimmer, G. (Hrsg.), Die griechische Polis. Architektur und Politik (1993) 111–125 (= Hoepfner 3); Kästner, V., Gigantennamen, IstanbMitt 44 (1994) 125–134 (= Kaestner 1); Gates, M.H., Archaeology in Turkey, AJA 100 (1996) 322–324; Kunze, Parthenon und Pergamonaltar. Das Bildprogramm am Pergamonaltar als Rückgriff auf den Parthenon?, Thetis 3 (1996) 71–80 (= Kunze 2); Hoepfner, Der vollendete Pergamonaltar, AA (1996) 115–134 (= Hoepfner 4); id., Zum Pergamon-Altar, Anadolou Anatolia 23 (1984–1997) 187–193 (= Hoepfner 5); Seiterle, Rückgabe des Zeusaltars – an Athena, AntW 28 (1997) 201–208; Heilmeyer, W.D., Der Pergamonaltar. Die neue Präsentation nach der Restaurierung des Telephosfrieses (1997); Kästner, The architecture of the Great Altar of Pergamon, in: Pergamon. Citadel of the goda. Archaeological record, literary description, and religious development (1998) 137–161 (= Kästner 2); Webb, P.A., The Functions of the Sanctuary of Athena and the Pergamon Altar (the Heroon of Telephos) in the Attalid Building Programm, in: Stephanos (Festschrift B.S. Ridgway) (1998) 244–254; Radt, Pergamon, Geschichte und Bauten einer antiken Metropole (1999) 168–180; De Luca, G./Radt, Sondagen im Fundament des grossen Altars. Pergamenische Forschungen 12 (1999); Kästner, Vorläufiger Bericht zu den Ergebnissen der Untersuchungen am Oberbau des Pergamonaltars, in: Bericht über die 40. Tagung für Ausgrabungswissenschaft und Bauforschung (Kongress Wien 1998) (2000) 64–78 (= Kästner 3); Stewart, Pergamo ara marmorea magna. On the date, altar, MID53203, SMID58562 – LIMC/ThesCRA: -175/-150
Name: 49740X001.jpg
Keywords: MID2461, SMID49740, Clementia 17, Homonoia/Concordia 74c, Iuno 188, I. 2.a. Opfer röm 214, VI. 1.c. Heirat röm 1, sarcophagus, relief, Roman, marble, 138/161- Description (detail): Trois scènes se suivent: supplicatio (des barbares suppliant le général vainqueur), sacrifice, dextrarum iunctio.#Scène de sacrifice (au centre): un garçon accomplit une libation versant le contenu d’une patère sur un thymiatérion. Derrière celui-ci, un jeune musicien joue de la double flûte, accompagnant le sacrifice qui va s’accomplir à côté de lui: deux hommes barbus s’apprêtent à immoler un taureau que l’un d’eux, agenouillé, tient par une corne alors que l’autre a déjà levé la hache sacrificielle pour le tuer. A l’arrière-plan la façade d’un temple., Italy, Mantova, Galleria e Museo di Palazzo Ducale, I.G. 6728, Levi 186, phiale, phiale mesomphalos, patera, jug, temple, bull, music, libation, axe, hatchet, pelekys, sacena, securis, pipe, flute, aulos, tibiae, sacrificial animal, thymiaterion, turibulum, incense-burner, kalator (sacrificial assistant), sacrificial assistant (boy), gesture: one arm extended forward
Name: 9705X001.jpg
Keywords: MID9500, SMID9705, Aphrodite 1496, Io I 95, Orpheus 18, II. 3.c. Initiation 65, crater: volute crater, vase painting, red figured, terracotta, Italy, Milano, Collezione H. A., F.G.00110A-E/BI, 270 (ehem. A.O.)
Name: 25630X001.jpg
Keywords: MID24429, SMID25630, A, Hermes 101, I. 1. Prozessionen gr 94, II. 4.c. Musik gr 354, IV. 1.b. Kultorte (Darstellungen) 130b, VI. 1.b. Kindheit und Adoleszenz gr 133, cup, vase painting, red figured, Attica, terracotta, Louvre G 265, -470/-460, United Kingdom, Oxford, Ashmolean Museum of Art and Archaeology, V 305, G 263, altar, herm, procession, music, herm cult, piper, fluteplayer, auletes, tibicen, tablet, pinax, altar: monolithic block, track (trace?) of blood
Name: 2927X001.jpg
Keywords: MID2904, SMID2927, côté g., Vanth 19, V. 2.b. Kultinstrumente 950, VI. 1.c. Heirat etr 4, sarcophagus, relief, Etruria, nenfro, -310/-300, Vulci, United States, Boston, Museum of Fine Arts, 1975.799, jug, kithara, fan, chariot, pipe, flute, aulos, tibiae, cista, kiste, servant, wedding, demon, situla, kados, bucket, sunshade, parasol, horn, horns, fasces, charioteer, musician (female), lituus (music instrument), sella curulis, war-chariot, harma, currus, mule